zaterdag 2 januari 2021

Etappe 12: Circuit 1+2 (25,4 km) [GR 412]

Bij zonsopgang vertrek in de buurt waar ik vorige keer eindigde in Flémalle voor een luswandeling die de lokale GR-circuits 1 en 2 combineert. Omdat ik weet dat er op deze GR al wat wijzigingen zijn t.o.v. mijn oude topogids, heb ik op voorhand de wijzigingen opgezocht op de SGR-website. Ik ben echter nog maar pas op weg en de GR tekens ter plaatse duiden een heel andere weg aan dan wat op mijn kaart staat. Ik volg de markering, maar deze gaat een steeds vreemdere richting uit om uiteindelijk bijna terug uit te komen bij waar ik vertrokken was. Ik snap er niets van. Als ik op de GR-kaart van de SGR-website kijk, dan blijkt dat circuit 1 en 2 geschrapt zijn en de GR412 hoofdroute hier samenvalt met de GR579. De situatie in het veld is echter nóg anders dan op de website staat. Ik geraak er dus niet uit. Nooit liep ik zo fout en het frustreert me mateloos. Ik probeer nog eens van het begin om te zien of ik ergens gemist heb, maar het lukt niet. Uiteindelijk geef ik op en volg ik gewoon wat in mijn topogids staat. GR-tekens zijn er nog nauwelijks te zien onderweg. De terugweg is wel gemarkeerd en overlapt inderdaad met de GR579. De omgeving is niet mooi op de passage van 2 terrils en het fort van Flémalle na (op het GR579 traject). Het grijze weer met in de voormiddag winterse neerslag valt ook tegen. Door al het mislopen moet ik me haasten raak ik pas in het schemerdonker terug bij de auto na zeker meer dan 30 km. Een lelijke GR-tocht om snel te vergeten dus best niet meer woorden aan vuil maken.







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten