donderdag 6 augustus 2015

Etappe 26: van Bois des Allemands naar Ternel (20,7 km) [GR 5]

Wat een vreemd lawaai heb ik 's nachts gehoord in het bos. Het leek op het geluid van vechtende katten, maar dan lager. Voor de rest heb ik goed geslapen. Ik pak opnieuw m'n spullen vroeg bij elkaar om al wat kilometers af te leggen nu de temperatuur nog dragelijk is. Via een lang bospad met onderweg weer een ree, kom ik via enkele achtertuintjes in Rosselange. Een vriendelijk ouder koppel dat in de tuin aan het werk is spreekt me aan. Ze hebben al gehoord van GR paden. Al moet ik hen even uitleggen dat dit pad niet naar Parijs gaat maar naar Nice. Ik steek de Orne over.


Na de oversteek volgt de GR een tijdlang een ietwat saai fietspad (routewijziging). Ik maak nog een zijsprong terug naar de overkant om te herbevoorraden in de lokale Super U. In Rombas duidt de thermometer 34°C aan in de schaduw. Ik wandel door de hete straten tot ik kan uitpuffen onder de schaduw van een boom bij een recreatiedomein. Wat eten en vooral drinken en dan verder het bos in. Omdat ik het traject tot hier toe niet zo bijzonder vond en het een korte etappe is, besluit ik een omweg te maken voor een geocache (Les roches). Ik loop aardig wat rond voor ik de plek vind, wat de kleine wegjes in dit bos staan niet op m'n kaart. Voor het laatste stuk moet ik m'n rugzak afleggen.


Ik sluit terug aan bij het GR-pad en klim tot bij de tour de Drince, een stalen uitzichtstoren. Boven heb je een weids uitzicht op de omgeving. Dat mag wel eens na al die bospaadjes. Het lijkt wel alsof de GR je probeert af te schermen van wat er buiten het pad te zien is.


Terwijl beneden wat eet hoor ik iets vallen. Het is een touw dat van de top van toren werd naar beneden gegooid. Een kerel gebruikt deze toren als oefenplek om te abseilen.


Ach ja, ieder...

 ... zijn ...
 ... hobby.

Ik wandel verder door het bos langs verschillende oude grenspalen en pik onderweg nog twee eenvoudige geocaches op. Ik begin stilaan uit te kijken naar een goede bivakplaats. Die vind ik in een wei met een mooi uitzicht. Ik zet me neer...



... en wacht tot de zon ondergaat.



De lichtjes van in de verte knipperen als vlammetjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten