zondag 4 mei 2014

Etappe 7: van Houyet naar Beauraing (18,2 km) [GR 126]

 ’s Ochtends breek ik m’n tent op, pak ik m’n spullen weer bij elkaar en terug op weg. De zon straal volop, dit wordt een hete dag. De GR tekens leiden me door het dorpje Houyet en dan het bos in. Via een lange stijgende weg langs een beekje klim ik uit de vallei van de Lesse. Boven gaat bos over in veld.


Ik sta nu op het plateau van de Condroz, beneden ligt de smalle strook van de Famenne depressie en daarachter zie ik in laagjes het begin van de Ardennen.


De GR blijft nog even op de heuvelrug om dan langs een windturbine af te dalen tot aan de spoorlijn Dinant-Bertrix en het dorpjes Wiesmes. Op een schist-pad win ik terug wat hoogte. Er staan veel jonge kalfjes in de wei.


Voor het bios du roi even achteromkijken.


Na de doorsteek van dit bos sta ik in de velden van de Famenne.


De GR volgt hier een saai stukje asfalt op deze voor het overige mooie wandeling. Via het dorpje Martouzin-Neuville win ik weer enkele hoogtemeters. Boven slaagt de GR rechtsaf richting Beauraing. Ik nemen even de tijd om wat te eten bij dit mooie uitzicht. Even verder, aan referentiepunt 74 haak ik af van het GR-traject. Van hier is het nog 2 km naar het station van Beauraing waar de trein me via een overstap in Dinant tot in Gembloux brengt. Nog even rijden en dan uitrusten van een deugddoende tweedaagse.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten