zaterdag 21 mei 2011

Epiloog: Van Heverlee naar Kessel-lo (10,3 km) [Streek-GR Hageland]

Vandaag werk ik de route van de streek-GR Hageland af met een wandeling van de Abdij van Park in Heverlee tot aan het beginpunt aan het provinciedomein van Kessel-Lo. Ik pik terug aan aan de GR-route die me via de velden naar de spoorweg leidt. Het uitzicht vanop het talud naar de spoorwegbrug is ideaal voor de obligate weerfoto.


Een staalblauwe hemel zoals je kan zien met geen wolkje aan de lucht. Op de achtergrond is de kerktoren van de abdij van Park te zien. Na de brug gaat de tocht eerst voornamelijk over voetpaden en asfalt. Het gaat weldra stevig naar boven. Aan het Tiggelpad begint een aangename onverharde weg en dat zal het grootste deel van de tocht zo blijven. Over de velden zijn af en toe mooie vergezichten te zien. Enkele landmarks van de voorbije tochten vallen op, zoals de wereldbolvormige watertoren van Bierbeek en de monumentale toren van het psychiatrisch ziekenhuis Sint-Camillus. Na het Heidebloempad en een rondpunt begint een leuk smal wandelpaadje dat doorheen velden, bossen en holle wegen richting Linden loopt. Het laatste stuk naar het centrum van Linden is echter een lange straat. De stenen zijn heet van de brandende zon vandaag. Na de kerk van Linden te zijn gepasseerd, volgt de GR-route een flink stuk brede boswegen waar ik terug wat kan afkoelen. Uiteindelijk leidt het Negenbunderpad, een vandaag druk befietste smalle asfaltstrook, me langsheen de Molenbeek naar de abdij van Vlierbeek. Hieronder het zicht op de binnenplaats en de abdijkerk doorheen de Westerpoort.


Na een bezoekje aan de abdij bereik ik een honderdtal meters verder de wandelboom waar ik 2 januari vertrok. De cirkel is rond.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten