zondag 24 juli 2016

Etappe 6: van Groenendaal naar Kortenberg (33,4 km) [Streek-GR Groene gordel]

Alweer de laatste etappe van deze streek-GR en de laatste lange wandeling in Rien's fysieke en mijn mentale voorbereiding van de dodentocht. We vertrekken vanaf het station Groenendaal en volgen de eerste kilometers de rand van het zoniënwoud.


Na Jezus-Eik trekt de streek-GR het bos in om daar de GR-512 te ontmoeten. Dit traject verkende ik eerder al. Omdat ik nog niet veel foto's heb genomen vandaag, neem ik maar een bloempje voor de lens.


Bij de 'Koninklijke wandeling' trekt het bos wat open en verandert in iets tussenin een park en een bos.


Rien is nog steeds in vorm.


In Tervuren eten we lekker bij een Italiaan die Rien van te voren heeft gereserveerd. Dat mag al eens als je je eerste streek-GR voltooid. Deze wandeling heb ik het woord 'pannekoeken' daardoor eveneens niet hoeven horen zodat de mentale uitdaging toch minder zwaar was dan de vorige 5 etappes. We wandelen verder door heen het park van Tervuren, ditmaal overlapt het traject met de Streek-GR Dijleland. Na een stukje langs de Voer volgt de streek-GR Groen Gordel terug zijn eigen traject. Het landschap is intussen veranderd in een open golvend veldenlandschap.


 Geen koppeltjes hier.


De omgeving brengt me enkele herinneringen uit 2006 naar boven. We leggen de laatste kilometers af in een stevig tempo om tijdig de trein in Kortenberg te halen.


Dat lukt ruimschoots en we moeten zelfs nog even wachten op het perron. Voila, deze streek-GR zit erop! Proficiat aan mijn wandelcompagnon Rien voor het voltooien van je eerste GR en hartelijk bedankt voor de 147 km aangenaam gezelschap en positivisme!

3 opmerkingen:

  1. Na het lezen van jullie verslag en het zien van jullie foto's komt deze streek-GR ook op mijn to-do lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb er ook van genoten! Ook altijd fijn om je blog te lezen, ik lig altijd plat van het lachen ;-). De beste momenten voor mij van de gr wandelingen worden wel zelden vermeld in je blog: wat heb ik gelachen iedere keer we een hond tegenkwamen :-D. Ik kijk al uit naar de volgende wandeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen