zaterdag 1 januari 2011

Het eerste doel: de streek-GR Hageland

De streek-GR Hageland is een lusvormige GR van 152,7km en loopt via het traject Leuven-Aarschot-Diest-Zoutleeuw-Hoegaarden-Leuven. Ik koos voor deze GR omwille van de goede verbindingen met het openbaar vervoer tussen de verschillende GR-tussenpunten en Leuven, m'n tweede thuis.

Morgen begin ik aan een eerste etappe. Ik heb al een idee welk traject ik morgen denk af te stappen, maar ik ga geen grote uitspraken doen. Het is immers nog afwachten aan welk tempo de kilometers zullen voorbijglijden, hoe goed m'n nieuwe wandelschoenen zitten en hoeveel slaap m'n lichaam morgenochtend wenst in te halen als gevolg van de voorbije korte nacht.

Vanavond probeer ik me alvast voor te bereiden op morgen. Rugzak en wandelschoenen staan klaar, evenals de bijhorende GR topogids. M’n trouwe wandelGPS, een Garmin Oregon 200, gaat ook mee. Met de topokaarten die in de gids staan is een GPS in principe overbodig, maar ik heb hem toch altijd in de buurt vanwege een andere hobby (geocaching, later meer daarover) en moest ik toch m’n draad op de kaart kwijtraken kan ik in een wip zien waar ik me precies bevind.

Ik heb er zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten